Tavallisesta tallukasta fitness-kissaksi. Sisältää ohjeet!

Oletko sinäkin kyllästynyt olemaan ihan tavan tallukka? Treenaat salilla vain omaksi iloksesi, vailla kunnollista tavoitetta. Haluaisit olla fitness-kissa, mutta et tiedä, kuinka aloittaa?

Ei hätää. Nyt sinäkin voit päivittää itsesi 2000-luvulle. Tässä kirjoituksessa tarjoan sinulle vinkkejä, kuinka sinustakin keskivertoliikkujasta voidaan kuoria esiin ehta fitness-harrastaja.

IMG_1012[1]

Fitness-elämän vaatimukset:

Vähennä tuntuvasti työmäärääsi ja jätä koulusi kesken. Fitness vaatii paljon, etkä voi keskittyä treenaamiseesi täydellisesti, jos elämässäsi on häiriötekijöitä. Ota sapattivuosi parisuhteesta ja lähetä jälkikasvu hoitoon isovanhemmilleen. Myy koira, sillä koiran vaatimat lenkkimäärät eivät täsmää ohjelmaasi kuuluvien aerobisten kanssa.

Hanki silikonit ja ota täytettä huuliin sekä poskipäihin. Fitness-kilpailuissa arvostellaan kilpailijan  kokonaisuus, joten voit unohtaa koko touhun, jos et halua rintakehääsi muutaman desin synteettisiä hinkkejä. Ota hampaisiin kuoret. Jos hampaitasi on joskus sanottu persoonallisiksi, ovat ne luultavasti tuomareiden mielestä karmivat vänkyrät.

Älä harrasta mitään muuta kuin fitnessiä. Unohda ravintolaillat ystävien kanssa, polttarit, häät ja syntymäpäivät, jotka eivät edistä harjoitteluasi. Ilmoita ystävillesi, että et voi tavata heitä ennen kuin kilpailut ovat ohi. 

Fitness-kilpailijan ominaisuudet:

Fitness-kilpailijan tulee olla säntillinen ja tarkka. Elämänhallinta on kunnossa ja ruokailu, lepo ja treeni ovat tismalleen oikeassa suhteessa. Älä vain koskaan ole liian kiireinen, äläkä stressaa, vaikka työpaikka menisi alta, koska kortisolitasosi voivat nousta, eikä painosi enää tipu.

Ole aina täynnä energiaa ja jaksa enemmän kuin kukaan muu.

Itsekurisi on huippuluokkaa. Mutta ai niin, et tarvitse itsekuria ollenkaan, kun olet asettanut tavoitteen, johon haluat päästä, etkä edes pidä herkuista tai juopotteluilloista.

IMG_1110[1]

Julkinen profiili:

Pidä blogia ja päivitä sinne päivittäin samasta asennosta otettu kuva takapuolestasi tai sivuposeeraus kuntosalilta. Älä koskaan jätä mainitsematta, että olet treenannut ja ota todistusaineistoksi kuvia salilla.

Jaa parhaimmat vinkit makeanhimoon sekä motivaatiokuvia. Muista otsikoida kaikki kirjoituksesi ”I can do it” ”Strong is the new skinny”

Kirjoita vähintään joka viikko siitä, että et ymmärrä, miksi sinun harrastustasi ei ymmärretä. Muista toitottaa henkisestä kasvustasi ja hokea, että et ole syömishäiriöinen. Liitä todistusaineistoksi kuva, jossa syöt jäätelöä. Se on tietysti vanha kuva, koska ethän syö jäätelöä.

Hehkuta kaikissa päivityksissä aamuaerobisten ja pakastesein parhautta ja väitä, että et ole kaivannut elämääsi mitään muuta kuin parsakaalia.

Muistuta ennen tankkausta, että tankkaat vain päätä, etkä mieltäsi. Saatat jopa alkaa uskoa siihen itsekin.

Kirjoita dieetti yhdellä e-kirjaimella (dietti)

Kirjoita aamuairobinen aamuaerobisen sijaan.

Muista kirjoittaa fitneksen, eikä fitnessin.

Muista yhdyssanavirheet.

lataus

Ruokavalio:

Ruoka on vain polttoainetta! Sen ei kuulukaan olla hyvää, eikä siitä saa nauttia.

Noudata millilleen valmentajan antamaa ruokavaliota. Vaikka olisit allerginen jollekin ruoka-aineelle, syö sitä silti, koska se lukee ohjeessa.

Älä lisää ruokaan edes pippuria, jos ohjeistuksessa ei ole mainittu pippuria.

Tarkista valmentajalta, voitko korvata riisin ohralla, kun unohdit ostaa riisiä. Ja tarkista, onko ok, että joit vahingossa 4l vettä ohjeen 3,5l sijaan. Älä käytä kalorilaskuria tai maalaisjärkeä.

IMG_8809[1]

Treeni:

Treenaa ainoastaan takapuolta.

Katso Jan Selterin videoita.

Treenaa takapuolta.

Muista käyttää lippistä ja Zero Pointin säärystimiä.

dieetti

Valmennus:

Maksa valmennuksesta mahdollisimman paljon, niin se on mahdollisimman laadukasta.

Älä koskaan kyseenalaista mitä valmentaja sanoo. Valmentaja on aina ammattilainen, vaikka ei olisi käynyt minkäänlaisia koulutuksia ja olisi kisannut tasan kerran salikilpailuissa vuonna 79.

Älä kuuntele omaa kehoasi.

Älä kysy vaihtoehdoista tai esitä kysymyksiä.

Kisalook

Unohda oma persoonasi.

Jos sinulla on lyhyet hiukset, hanki pidennykset ja vähän äkkiä!

Kiharra hiukset, ota rakennekynnet ja geelaukset myös varpaisiin.

Käytä kisabikineihin kaikki säästösi. Ota lainaa, jos et muuten saa tarpeeksi Swarowskeja.

Jos haluat olla todella HC-harrastaja, sovella ohjeita, jätä ruokia syömättä, sählää, treenaa liikaa ja stressaa. Kehitä syömishäiriö ja saa kilpirauhasen vajaatoiminta sekä ylikunto. 

images

Tärkeimpänä ohjeena: Pidä tavoite kirkkaana mielessä! Potissa on kuitenkin kiiltävä rihkamapytty sekä pussillinen proteiinijauhetta. 

 

everfit

Täällä hyvinvoinnista, terveydestä, liikunnasta, omasta elämästään ja kaikkien asioiden ohi kirjoittelee henkilökohtainen valmentaja ja pian valmistuva fysioterapeutti. Olen elämäntapatunari ja huonolla huumorintajulla paiskattu savolaissyntyinen keskisuomalainen. Innokas treenaaja, turhan avoin hölösuu, vaimo ja amatöörikotipaakari. Blogi sai alkunsa, kun päätin muuttaa jahkailun tosiasiaksi ja lisätä kuntosalitreenilleen tavoitteen = pyllistelyn bikini fitness-lavoilla. Tästä blogista et kuitenkaan löydä mitään turhan glamoröösiä fitnesshuumaa, enemmänkin parsankatkuista puujalkavitseilyä ja mietteitäni kvanttimekaniikan suhteesta luumukiisseliin. Yhteistyökuvioita, palautetta, juttutoiveita ja vihapostia vastaanotan ilmomielin osoitteeseen: everfit( at) luukku.com.

12 vastausta artikkeliin “Tavallisesta tallukasta fitness-kissaksi. Sisältää ohjeet!”

  1. Jes, kiitti näistä ohjeista! 🙂 Tosi hyvä, että selvensit tuon yhden kuvan avulla myös sitä, miten suklaasta saa tehtyä puhdasta ruokaa. Melkein hävettää, kun en oo itse hoksannut. Nyt meni meikäläisen dieetti (ei kun siis dietti) uusiksi.

  2. loistavaa 😀 kiitos lounaan nauruista! parasta on, että mainitsit iki-ihanat yhdys sana virheet. Itsekin oon huomannut, että fitnessharrastuksella on selkeesti joku negatiivinen yhteys yhdyssanoihin ja sekös ärsyttää koska tollaset tyhmät jutut pilaa monen blogin. Koska pilkunviilaajana en vaan kestä 😀

  3. Ehkä paras kirjoitus ikinä! 😀 Melkein loukkaannuin kun niin moni totuus liippasi läheltä :D:D Musta muuten tuntuu, että fitness aiheuttaa yhdys sana kirjoitus virheitä. Olin ennen tosi tarkka niiden kanssa, mutta heti kun aloin muokkaamaan kehoa, niin yhdyssanat ovat hypänneet erikseen, koska aivosolut on varmaan tipahtaneet matkasta 😀

    Jade
    http://busybeingbodylicious.fitfashion.fi

    • Joo, minäkin loukkaannuin itselleni, kun tunnistin tästä itseni! Mutta eikö se vain kerro siitä, että ollaan true bikinipimatsuja? Ja kyllä, minullakin on jatkuvasti kirjoitusvirhettä ja jopa virheitä puheessa!! Se on varmasti tämä fitnessin aiheuttama kato aivosoluissa!! Pitänee vaihtaa ristikoihin, ne kuulemma kehittävät älyä.

    • On hirmu uuvuttavaa olla aina omaperäinen ja hauska. Pitäähän myös minulla olla mahdollisuus keskinkertaiseen mukahauskuuteen! Joskin tämähän oli täysin faktapohjainen kirjoitus. 😉

  4. Se on aina vakio näissä vähä-älyisten kirjoituksissa, että ensin haukutaan muut kirjoitusvirheistä ja heti perään sorrutaan niihin itse. Swarovski, ei ”Swarowski”. Ettäs köyhä tiedät.

    • Tirsk. Kirjoitusvirheitä kun lähdetään ratsaamaan, niin oma blogi on niitä kyllä pullollaan! Kuten tätä muutakin, mistä kirjoitin. Ja tämä on kyllä koottu ihan vain niistä kommenteista ja huomioista, joita muun muassa muut ovat tästä omastakin fitness-harrastuksestani sanoneet. Terveisin Vähä-älyinen köyhä, joka tarjoaisi silti pullakahvit, Swarovskeilla tai raesokerilla kuorrutettuna.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta