Sykkeet korkealle kommandotreenillä!

Jos et ole vielä kokeillut kommandotreeniä, on sinulta jäänyt ohi ihan mahtava harjoittelumuoto, joka taatusti saa sykkeesi nousuun ja posket punoittamaan. Tämä hakkaa mennen tullen jotkut tylsät perushiitit. Tämä treeni on niin mahtava, ettet voi olla tuntematta treenikavereidesi katseita selässäsi koko treenin ajan!

Mistä sitten on kysymys? Millainen tämä uusi, innovatiivinen, hikikarpalot otsalle ja selkään nostattava treeni sitten on?

IMG_3669[1]

Onnistuneen treenin valmisteleminen on tärkeää.  Nyt sinun on vain tarpeen muuttaa käsitystäsi kuntosalitreenistä ja antaa mahdollisuus jollekin täysin uudelle. Yleensä ennen tavallista treeniä, kannattaa sulkea muut asiat pois mielestään ja keskittyä. Kommando-treeniin valmistautuessa on kuitenkin suositeltavaa antaa pään pyörittää kaikkea mahdollista sekamelskaa ihan täysin vapaasti. Suosittelen toimimaan kiireellä ja ilman sen kummempaa harkintaa, kun olet lähdössä treeneihin. Hyvä käytännön vinkki: kipitä töistä tulipalokiireellä kotiin ja kisko ensimmäiset kaapista löytyvät treenitrikoot jalkaasi samalla kun syöt välipalaa. Aikaa max 10min.  Jos et ole mikään kaltaiseni homsantuu, jonka vaatekaappi on kamalassa epäjärjestyksessä (ja joudut käyttämään lumilapiota siirrelläksesi vaatekasoja), käytä hetki aikaa housujen valintaan ja  nappaa hyvin järjestellystä pakastasi sellaiset mahdollisimman virtaviivaiset ja ohuet trikoot, joissa sinun on hyvä viipottaa tämän kovan treenin aikana.  Myös sukkahousut ovat hyvät.

Joskus näinkin.
Haaremihousut eivät sovi tähän treeniin.

Mene salille maailmanvalloittajan elkein. Suorita mieleisesi lämmittelysarja. Esimerkiksi kyykkyjä, maastavetoja suorin jaloin… Tee venytyksiä, joissa viet kädet lattiaan. Ja muista työntää takalistoasi mahdollisimman paljon taaksepäin. Tee näyttäviä pakarapotkuja ja muutama hyvää huomenta-liike.

Nyt alkavat treenin kriittisimmät hetket ja itse suoritusvaihe. Tässä vaiheessa sinun tulisi itse huomata, tai vaihtoehtoisesti kuulla treeenikaveriltasi, että alushoususi helottavat kahden kilometrin päähän kuin hätäraketti konsanaan. Voit vielä ensin uskotella itsellesi, että niiden aamulla jalkaasi kampeamien pitsisten, neonpinkkien hipsterien saumat ne sieltä vain näkyvät, mutta pian joudut myöntämään (tai jälleen ystävällinen treenikaverisi siitä informoi) että kyllä vain, pinkit komeudet loistavat totisesti koko kansalle. Ja luonnollisesti sitä enemmän, mitä enemmän kyykit ja pyllistelet.

Nyt sinulla on kaksi vaihtoehtoa. Hoidatko treeniohjelmasi naama peruslukemilla ja annat pinkkien kalsonkiesi vilkutella kanssaihmisille? Haluatko saada boostin häpeää ja tarvittavat sykkeennoston siitä? Vai oletko asteen verran enemmän HC ja lähdet tekemään kommandotreeniä?

Tässä ne lällärit ja vähän vinksahtaneemmat lällärit punnitaan!

Aloita kommandotreeni rivakalla askelsarjalla.  Napakka kolmiloikka saniteettitiloihin. Kenkä jalasta ja toinen lahje myös. Pitsiset härvelit alas. Ravistele ne kengättömästä jalasta pois. Tee muutama nyrkistys ja rypistä aluskalsongit käteesi pieneksi mytyksi. Vedä housut takaisin jalkaan, solmi kenkä. Ota rento, ryhdikäs kuusiloikka reppusi luokse, nappaa toisella kädellä hörppy vesipullostasi ja työnnä toisella kädellä pikkuhousumytty rivakalla ranneliikkeellä repun uumeniin.  Muista toimia sulavasti! Ponnahda ylös salamannopeasti ja etsiydy seinänviertä pitkin salin keskiöön.

Pyörittele hartioita ja jäähdyttele hetki rennosti. Pari vihellystä rentouttamaan posket. Mene maailmanvalloittajan elkein alataljalle, remmo raivoisa treeni. Kipitä äkkiä lähelle seinää ja kömmi hitaasti seinänviertä pitkin seuraavalle vempaimelle, jossa voit istua. Pylly penkkiin ja remmo taas raivoisasti. Toista  n. 45 minuutin ajan. Välttele kaikkia alkuverryttelyliikkeitä. Hyödynnä salin seinät, laitteet ja selinmakuulla tehdyt liikkeet. Ajattele koko ajan, että muut ihmiset katsovat ja kiusaa mieltäsi ajatuksella, että näkykööhän housuista läpi. Anna poskiesi punottaa, tunne miten sykkeet pysyvät korkeana.  Nappaa tavarasi lattialta nopealla kyykkyloikalla ja  spurttaa täysillä salilta kotiin.

Jos haluat hieman lisähaastetta, suuntaa salilta suoraan ruokakauppaan ja tee loppujäähdyttelystäsi hieman pidempi. Helpommassa versiossa voit vältellä ostoksia, jotka pitää poimia alahyllyiltä. Jos haluat haastetta, poimi vain alahyllyjen tuotteita, vaikka et tarvitsisikaan naurista.

image (1)

Kas pahoitteluni pitkästä kirjoitustauosta! Opinnäytetyön palauttamisen jälkeen ajatuskin tietokoneella kököttämisestä tuntui vastenmieliseltä ja olen viimeksi istunut tässä liki kaksi viikkoa sitten. Nyt yritän taas totuttaa perääni istuma-asentoon kaiken vaaka-asennossa lojumisen sijaan.

I´m back!

everfit

Täällä hyvinvoinnista, terveydestä, liikunnasta, omasta elämästään ja kaikkien asioiden ohi kirjoittelee henkilökohtainen valmentaja ja pian valmistuva fysioterapeutti. Olen elämäntapatunari ja huonolla huumorintajulla paiskattu savolaissyntyinen keskisuomalainen. Innokas treenaaja, turhan avoin hölösuu, vaimo ja amatöörikotipaakari. Blogi sai alkunsa, kun päätin muuttaa jahkailun tosiasiaksi ja lisätä kuntosalitreenilleen tavoitteen = pyllistelyn bikini fitness-lavoilla. Tästä blogista et kuitenkaan löydä mitään turhan glamoröösiä fitnesshuumaa, enemmänkin parsankatkuista puujalkavitseilyä ja mietteitäni kvanttimekaniikan suhteesta luumukiisseliin. Yhteistyökuvioita, palautetta, juttutoiveita ja vihapostia vastaanotan ilmomielin osoitteeseen: everfit( at) luukku.com.

2 vastausta artikkeliin “Sykkeet korkealle kommandotreenillä!”

  1. Hahaa, sai kyllä nauraa tätä lukiessa 😀 Itsellä ollut kommandotreeni lähellä, mutta onneksi sattui olemaan topin päällä pitkähiainen jonka pystyi laittamaan lanteille takapuolen peitoksi, niin pystyi ihan mukavasti vetämään (selkä)treenin 😀

    • Niin. Minullakin olisi kyllä ollut huppari mukana ja olisin voinut tehdä samoin. Mutta tällä järjenjuoksulla ilmeisesti luontevin ratkaisu oli rynniä vessaan hankkiutumaan pikkareista eroon. 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta